מעבר דירה הוא לכל הדעות עסק מורכב ובירוקראטי, ואנחנו לא מתכוונים רק לאקט המעבר עצמו, יש לעדכן גורמים רבים במעבר כדי שהחיים בבית החדש יכנסו למסלול תקין.
במאמר המצורף אספנו עבורכם את רשימת הסידורים השלמה שתעזור לכם להתחיל חייכם בביתכם החדש ברגל ימין, במיוחד ננסה לענות על השאלה למי צריך להודיע על שינוי כתובת לפני מעבר דירה?
סיום חוזה סידורים אחרונים בדירה הקודמת:
כדאי לדרוש מבעל הדירה אישור כתוב לגבי סיום החוזה וכן שאין לו כלפיכם תביעות כלשהן. שימו לב שאתם לוקחים את כל הצ'קים הנמצאים אצל בעל דירה לפיקדון וכמו כן גם את צ'ק הביטחון / שטר החוב או ערבויות אחרות (במידה ואכן היו כאלה).
עליכם להתקשר לחברת החשמל כדי לתת להם את קריאת מונה החשמל שבדירה. כמו כן, עליכם לשלם את יתרת החשבון ולבקש גם קבלה לכתובת החדשה. אל תשכחו להצטייד במספר ת.ז. של בעל הדירה או השוכר החדש.
ניתן לבצע רק טלפוני בפנייה לטלפון – 103
עירייה – ארנונה ומים
כיום ברוב הערים והמועצות המקומיות תשלום המים כפוף גם כן לעייריה, את נושא זה אין באפשרותכם לסגור טלפונית והוא מחייב הגעה אישית לעירייה הרלוונטית (מי שגבר בשכירות צריך להביא עימו חוזה שמעיד על מועד המגורים בנכס והתשלומים בגינו).
טלפון ואינטרנט
חשוב לנתק את השירותים האלו טרם המעבר – רוב החברות לא מאפשרות מועד קביעה, לכן יש להתקשר ולבקש לבצע פעולת ניתוק/ העברה בסמוך למעבר.
או בטלפון (חשוב להצטייד במספר לקוח/ טלפון של הנכס החדש במידה וקיים)
מוקד מכירות ארצי:
1800-800-199
הזמנת קווים, אינטרנט ושירותי בזק השונים.
זמני פעילות: (למעט ימי חג ומועד)
בימים א'-ה': 08:00-21:00
יום ו': 08:00-12:30
טלפון 2080*
שעות פעילות- ימים א'- ה' בין השעות 09:00-17:00.
טלפון 6900*
שעות הפעילות הן בימים א-ה 19:00-08:00; יום ו 14:00-08:00.
מדריך למעבר דירה של הוט
טופס פנייה של הוט
ספקי אינטרנט
3012* או 1-700-700-012
ימים א'-ה':07:00-20:00
בימי ו' וערבי חג:08:00-13:00
טלפון – 1-800-013-013
טלפון – 5014* או 03-9203008
שעות פעילות המוקד
א'-ה' 8:00-22:00, ו' 8:00-14:00
8900*
שעות פעילות –א-ה 8:00-20:00, ו' 8:00-13:30
סידורים בדירה החדשה:
משרד הפנים
עדכון כתובתכם החדשה במשרד הפנים צריכה להיות בראש סדרי העדיפויות שלכם. הסיבה לכך היא שמוסדות ממשלתיים וגם ארגונים רשמיים מעדכנים את פרטי האזרחים על סמך כל המידע שרשום במשרד הפנים. שינוי הכתובת מתבצע אמנם ללא עלות, אך הוא מחייב התייצבות פיזית בלשכות רישום האוכלוסין עם מספר מסמכים:
- ספח תעודת זהות של האזרח המבקש את השינוי.
- ספחי תעודות הזהות של בני המשפחה שעבורם מבוקש השינוי.
- טופס הבקשה לשינוי מען.
ישנם מקרים שמבקש הרשות יידרש להמציא הוכחות על מקום המגורים החדש (כגון חוזה שכירות, תשלומי ארנונה וכדומה) בטרם יבוצע השינוי.
דואר
גם לאחר שתטרחו ותתקשרו למוסדות, ארגונים, חברים ושכנים, כדי להודיע להם על שינוי הכתובת שלכם, עדיין לא תוכלו לעצור את זרם המכתבים שיישלח בתקופה הקרובה לכתובתכם הישנה.
איתור סניף הדואר הקרוב לביתכם החדש
"עוברים דירה" – עדכון מוסדות בפרטי הכתובת החדשה + העברת הדואר מהכתובת הישנה לכתובת החדשה במשך 10 חודשים
גני ילדים
משפחות רבות בישראל – שעומדות לפני מעבר דירה – נוהגות לרשום את ילדיהם לגנים ולבתי הספר, אפילו לפני שהם מחפשים דירה. חשוב להכיר היטב את בתי הספר והגנים הנמצאים בסביבת הבית אליו אתם עוברים ולהיערך במהירות בנוגע לרישום.
הרשות המקומית
רישום לגני ילדים של הרשות המקומית
עירייה
כדי שתוכלו ליהנות משירותי העירייה או המועצה (ואפילו כדי שניתן יהיה לרשום את הילדים לגנים ולבתי הספר), עליכם לגשת לעירייה ולבצע שם סידורים שונים כמו רישום תושב, תשלום ארנונה, הפקת תו חנייה ועוד.
חשבונות ארנונה ומים
כדי להעביר את החשבונות עליכם לגשת עם חוזה השכירות לעירייה ולהעביר את החשבון על שמו של בעל הדירה, או על שמכם. אם חשבון המים נפרד מהארנונה, יש לגשת – בנוסף לכך – גם למשרדי חברת המים כדי להעביר את החשבון על שמכם או על שמו של בעל הבית.
חשוב לציין שישנן עיריות שמאפשרות לשלוח להם פקס עם הפרטים, או לשלם טלפונית את יתרת החשבונות. יש להצטייד בשמו של בעל הדירה (תעודת זהות, כתובת וטלפון) כדי שהם ירשמו את שמו כבעל החשבון. במקרים מסוימים יש לצרף גם אישור כתוב של בעל הדירה לכך.
חשמל
יש לבדוק האם הדייר האחרון השאיר חוב כלשהוא ולדאוג להעביר את מספר הלקוח בנכס החדש על שמכם – פעולה זו מתאפשרת רק בטלפון (מוקד 103).
מדריך למעבר דירה של חברת החשמל
טופס פנייה לקבלת שירות של חברת החשמל –
גז
ניתן להחליף ספק גז בדירה החדשה ולרכוש גז מספק אחר מרשימת הספקים המורשים.
טלפונים של חברות הגז הגדולות:
סופרגז – 1-800-347826
אמישארגז – 1-700-701-702
דור גז – 03-7931700
פזגז – הצטרפות דרך האתר בלבד
חברות אשראי ובנקים
טלפון – 03-6364333
טלפון – 03-5726444
שעות הפעילות: בימי א'- ה' בין השעות: 8:00-18:00
בימי ו' בין השעות: 8:00-12:00
טלפון- 03-6177676
שעות פעילות – א'-ה' 08:00-20:00
ו' 08:00-13:00
קופות חולים
כללית – מדריך למעבר דירה וטופס פנייה
לאומית –
http://www.leumit.co.il/homepage.asp
שירות לקוחות לאומית – http://www.leumit.co.il/pubapp.asp?pgId=19999&catId=504
בנקים
סוכנות ביטוח
ישנה חשיבות לעדכן את חברות הביטוח המנהלות את קרנות הפנסיה וההשתלמות וכן את חברות ביטוח הרכב, הדירה והמשכנתא – כדי לוודא שיגיעו דו"חות ומכתבים לביתכם החדש. עדכון הפרטים נעשה בדרך כלל באתר האינטרנט של החברה – באזור האישי של הלקוח, או בשיחת טלפון או ע"י שליחת פקס.